onsdag 19 maj 2010

...drömmar...


















God morgon på er alla!
...en så vacker morgon...

i dag drömmer jag bort mig...jag drömmer bort mig  till eget växthus där jag en tidig morgon vandrar omkring och känner doften av fuktig jord....där jag plockar egna vindruvor, njuter av dagens första kaffe och bara finns...
ingenting är perfekt därinne...precis så som det ska vara, lite huller om buller med egen logik...ahh, vilken underbar dröm...

...dziendobry w sloneczny , pachnacy poranek...
jest dosyc wczesnie...siedze sobie i marze...marze o wlasnej szklarni / oranzerii...rankiem wedruje tam popijajc kawe i nasycajac oczy kolorami, a pluca wspanialym zapachem wilgotnej ziemi...nic tam nie jest doskonale...wszystko to artystyczny nielad o wlasnej logice...ahh jaki wspanialy sen ...marzenie...


Wszystkie zdjecia zrobilam w ogrodzie Rosendal / Alla bilder tog jag igår i Rosendals trädgård.

Flera bilder är på väg / wiecej zdjec nastepnym razem.

12 kommentarer:

  1. Vilken ljuvlig dröm! Jag tror du delar den med många - i alla fall med mej!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  2. Cudowny klimat Magdaleno i to podwójnie, bo pięknie go uchwyciłaś. Ja uwielbiam zapach szklarni i też marzę o własnej oranżerii.
    U nas deszczowo i mokro, zazdroszczę słońca:)

    Ściskam

    SvaraRadera
  3. Each of these shots is special and so beautiful. I love your work!

    SvaraRadera
  4. Hej,
    jag delar den drömmen med dig!!

    Hälsningar Monica

    SvaraRadera
  5. que lugar tan divino magdalena!!!!si,es un sueño...y posible...!!!,no te parece???que divinas esas lamparas de alambre y caireles!! que onda linda!!!!besos enormes!!!!!

    SvaraRadera
  6. Oh Magdalena,
    You have shown photographs of how a greenhouse should look. Terracotta pots, wooden seed trays, vines and a beautiful, rusty chandelier.
    A wonderful dream indeed. Wouldn't we all like one of those ?
    Have a lovely weekend, Magdalena. XXXX

    SvaraRadera
  7. åhhh, jag följer med dig i den drömmen! Underbart!

    Puss...

    SvaraRadera
  8. ...den där drömmen har jag ofta:-)...

    Ha en fin weekend!

    SvaraRadera
  9. Härliga bilder, gillar verkligen när inget är perfekt..
    Absolut inte jag:)
    ha det så gott!
    kram
    sandra

    SvaraRadera
  10. Jakież cudowne zakątki w tym ogrodzie:)
    Przyłączam się do Twoich marzeń o oranżerii :)
    Pozdrawiam Madziu :)

    SvaraRadera
  11. Oh wow! Absolutely stunning pictures! Love them all!
    Wish you a lovely weekend!
    Federica
    xoxo
    p.s. I have a beautiful giveaway on my blog!

    SvaraRadera
  12. Växthusdrömmen är stark hos mig också!
    En dag ska den gå från dröm till verklighet!
    Ha en riktigt fin helg
    Becky

    SvaraRadera