onsdag 26 maj 2010

...dofter...














... vilken dag...först måste jag säga att jag är ganska stolt över mig själv...det har nu gått 9 dagar utan cigaretter...och jag börjar känna dofter allt starkare! sååå härligt! Nu doftar det syren här hemma och utanför fönstret...en annan sak som jag måste bara berätta, är att...ja, jag glömde tidigare skriva att jag har gått vidare  i urvalsprocessen till utbildningen jag sökt och  att jag blev kallad till en intervju...så nu är det gjort...självklart var jag lite nervös...men intervjun blev till ett trevligt samtal, och det känns bra nu i efterhand, så innan midsommar ska jag få det slutgiltiga beskedet...ååå va jag hoppas...jag kommer då att förklara för er vad det är för skola och  utbildning...

...nu jag lämnar några syrenkvistar  till er och önskar en underbar kväll!


...alez dzien...to juz 9 dzien bez papierochow i musze powiedziec ze jestem z samej siebie bardzo dumna...docieraja do mnie zapachy...cos wspanialego...caly dom pachnie bzem...
zapomnialam wczesniej wam napisac ze przeszlam do drugiej tury i zostalam zaproszona na wywiad do szkoly...dzisiaj bylam na wywiadzie/rozmowie i jestem dobrej mysli...pozostaje tylko oczekiwanie...ostateczna odpowiedz dostane przed 20 czerwca...obiecuje wtedy wam wszystko wytlumacze co to za szkola, jaki to kierunek i o co w tym wszystkim chodzi
...
zostawiam wam pare zdjec moich pachnacy bzow, przytulam i zycze milego wieczoru!

20 kommentarer:

  1. Wonderfull!! I've this flower in my garden too...but my photos are not so wonderfull..!!

    have a great rest of week!

    Bye
    Dario

    SvaraRadera
  2. Niech ten zapach bzu na zawsze odpędzi zapach papierosów z Twojego otoczenia..Za szkołę i postanowienie rzucenia papierosów trzymam kciuki:)

    Pozdrawiam

    SvaraRadera
  3. Du har gjort det igen!!!
    Lagt upp underbara bilder, tagna av en konstnär. Av dig.

    Jag hoppas innerligt, att du kommer in på skolan. Jag känner att det skulle vara orättvist annars... Du kan ju det där.

    Duktig är du, också. Du klarar det!!!! Jag vet det! Menar såklart cigaretterna =).

    Kram/
    Luiza

    SvaraRadera
  4. congratulations for stopping to smoke!!!
    (i stopped 9 years ago:))

    SvaraRadera
  5. Hej!!
    Vad härligt att känna dofter igen! Har varit helt rökfri i drygt två år nu även om jag inte var någon storrökare!! Lycka till med fortsättningen;o)

    Kram Malin

    SvaraRadera
  6. Magdaleno, gratulacje!!!!! życie bez papierosa jest wspaniałe i cudownie pachnie :)
    Śliczne bzy, uwielbiam je.
    Jestem ogromnie ciekawa Twoich planów edukacyjnych, ale cierpliwie czekam.
    Poszukam namiarów na te buty, były fantastyczne!!

    Ściskam

    SvaraRadera
  7. Åhh, vad glad jag blir för din skull, att du lyckats hålla upp så länge, .....gööörduktigt gjort!!

    Tack för syrenerna du bjuder på i dag,....jag njuter av dina underbara bilder som vanligt, mina har inte slagit ut än så jag ska njuta av dina. *ler*.

    Grattis till att du kom med till andra intervjun, ...men det vore konstigt annars med den konstnärliga ådran du har, ....jag tror du går hela vägen hjärtat. :)

    Ha en skön dag. Kram Cin

    SvaraRadera
  8. Va Duktigt att hålla upp med Rökningen ,Håller Tummarna för din Skull.
    Man Riktigt Känner hur det Doftar Syrener om dina Vackra Foton.
    Är såå Nyfiken Vilken Utbildning du tänker på
    Tror att det kommer att gå Bra För dej.
    Många Kramar Ellinors Hus

    SvaraRadera
  9. Trzymam kciuki aby tych dni bez papieroska było nieskończenie wiele......
    Intrygujące te Twoje plany!!!
    Pozdrawiam

    SvaraRadera
  10. härliga bilder:) älskar syrendoften. Påminner så mycket om sommar. Grattis till intervjun det gick säkert hur bra som helst. Ska bli spännande att se hur det kommer gå nu då :)

    Ha en underbar dag

    Kram Malin

    SvaraRadera
  11. What wonderful photographs of the lovely lilac. It really does have a lovely smell.
    .... and, well done Magdalena. I gave up about 20 years ago. It gets easier, I promise.
    .... and, good luck. I'm so pleased that you think it went well in your interview. You can relax now and enjoy the weekend. XXXX

    SvaraRadera
  12. Dina syrener doftar ända hem till mig!
    Jag håller tummarna för dig både vad det gäller icke-rökningen och utbildningen!
    Det ska bli så spännande att höra vad det kan vara!
    Kram
    Becky

    SvaraRadera
  13. Jag kan känna syrendoften ända hit när jag tittar på dina bilder. Härligt! Jag håller tummarna för dig Magdalena! Kram på dig !

    -Marie

    SvaraRadera
  14. Anonym5/28/2010

    Nieustająco trzymam kciuki i gratuluję tych dziewięciu dni :) a bzy no cóż można o nich napisać co najmniej poemat :) Pozdrawiam gorąco

    SvaraRadera
  15. Åhhh,så underbart med syrener, älskar den doften och kan nästan bli rörd då jag känner den eftersom jag blir påmind om sommarlov, lycka...
    Ha en härlig helg!
    Kramar

    SvaraRadera
  16. HAPPY BIRTHDAY MAGDALENA.
    I wish you the best of days. Have fun. XXXX

    SvaraRadera
  17. Magdaleno! Gratuluję podwójnie! Wytrwałości bez papierosa, no i kolejnego kroku w drodze do wymarzonej szkoły :)
    Ściskam Cię mocno :)

    SvaraRadera
  18. The colours are so beautiful. XX

    SvaraRadera
  19. Hej!
    Vad duktig du är som slutat röka. Jag håller tummarna för din utbildning.
    Kram/Helen

    SvaraRadera
  20. Jeg er også glad for at du har klart og stoppe med å røke vennen!! Vet du, jeg har også røkt i flere år. Men nå er det mer enn 6 år siden. Det tok meg 3 forsøk, men jeg klarte det til slutt. Og er det ikke herlig nå når alt lukter så godt igjen??!! Og ikke bare det, alt smaker jo ekstra godt :)) Jeg gikk nok opp noen kilo etter å ha stoppet, men det er livet verdt.

    Mange herlige nyheter, det blir man oppriktig glad for :)

    Klem Aina

    SvaraRadera