tisdag 11 maj 2010

.....











Hej alla fina!
...vilket väder det är! så härligt att kunna ta en promenad i solen efter jobbet!
idag, när jag kom hem kunde jag äntligen konstatera att mina betong ting har torkat...jag gillar att jobba med olika material och strukturer, alla har så underbara egenskaper...det är sånt magi i skapandeprocessen !
...nu tänker jag bara njuta av min lapsang te så jag skickar en kram till er alla!

                                                                   Ha en myskväll!

Witam moje drogie!
...ahh wspaniala pogoda nastraja do spacerow po pracy...
...gdy wrocilam dzisiaj do domu, nareszcie i z ulga moglam stwierdzic, ze moje prace z betonu wyschly...lubie tworzyc w roznorodnych materialach o przeroznych strukturach...wszystko ma w sobie magie!
teraz mam zamiar zajac pozycje prawie horyzontalna i wypic kubek pysznej herbatki!
Pozdrawiam cieplo i zycze milego wieczoru!

17 kommentarer:

  1. Betong är ett så himla vackert materila, både i trädgården och inne.
    Ha det toppen!
    Camilla

    SvaraRadera
  2. I beton może być dekoracyjny! Twoje ozdoby intrygujące! Moja Droga wianuszek z poprzedniego postu zachwycił mnie niesłychanie. Jestem fanką Twoich kwiatków!

    SvaraRadera
  3. super donica z cementu

    SvaraRadera
  4. Men så vackert, så vackert,
    åhhh jag vill också göra...
    Kramar

    SvaraRadera
  5. Här är det så himla kallt,brrr.
    så vackra ting
    ha en mysig kväll själv
    kram
    sandra

    SvaraRadera
  6. My Dear Magdalena,
    You are just SO creative, I Think That You Could Turn your hand to absolutely anything .... and, everything That you make is beautiful. Should you open a shop and sell all of your wonderful things.
    I can not wait to see what-you-next husband!

    SvaraRadera
  7. Så Vacker Betong skål. Blev nyfiken på dina "Fyrkanter" med mönster i dom är så Läckra.
    Ska själv gjuta lite mer nu när man kan hålla till ute.
    Kramar/Ellinors Hus

    SvaraRadera
  8. Så fina saker du har gjort!
    Lisa

    SvaraRadera
  9. Oj jak ja Ci zazdroszczę tej pasji tworzenia! Coś tam nawtykała, koronkę ?
    Cieszę się, że masz pogodę, bo u nas jakieś pasmo cieków wodnych i burz, sieję i sadzę przemykając pomiędzy kroplami ;)
    Pozdrawiam ciepło :)

    SvaraRadera
  10. Magdaleno to donica czy misa ?
    Uwielbiam Twoje zdjęcia, mogę tak oglądać i oglądac :)
    buziaki :**

    SvaraRadera
  11. God morgen vennen!

    Håper alt går bra med ditt arbeid!
    Jeg satt nettopp og beundret dine siste kreative prosjekt. Magdalena, jeg beundrer virkelig alt du gjør. Jeg har ofte ikke ord. Så vakkert det ble med kransen på den patinerte knaggerekken gjort av fine skjeer. Sååå pent!! Og de fine blomstene av stoff. Hadde du orket skulle jeg ville bestille en krans med blomster på også. Den falt jeg fullstendig for. Men aller mest skulle jeg ville sitte ved siden deg når du jobbet. Jeg tror jeg ville bli fyllt av en enorm kreativ energi. Takk vennen for at du deler så mye og Inspirerer.

    Varm klem,
    Aina

    SvaraRadera
  12. Hej!
    vad kul att göra egna betongföremål. Det är verkligen vackert och det finns mycket sådant att köpa nu också har jag sett.
    Kram/Helen

    SvaraRadera
  13. .....såååååå fint Magdalena, tycker det var så fint med det råa mot den skira spetsranden du har haft i som dekoration,......me like!!

    Det är så himla kul att arbeta med betong, dels är det spännande för man vet aldrig hur det slutar i slutändan, och när det lyckas blir man så glad att man lyckats bemästra detta gråa, hårda materialet. Jag har exprimenterat en hel del själv med olika föremål t.ex med vackra antika tallrikar och betong, det kan bli såå fint om man lyckas. :). Tack vännen för att du inspirerar oss med allt du gör, jag tröttnar aldrig på att titta in hos dig:)

    Ha en skön kväll. Kram Cin

    SvaraRadera
  14. Puss på dig, min magiska rymdvän!

    Älskar dina alster och lugnet din vackra blogg skänker mig, alltid!

    Och dina små skedar på den gamla brädan = DÖR! så underbart!

    Du är bäst!

    SvaraRadera
  15. Så underbara verk du gjort i betong. Blir alltid lika sugen på att prova på något i betong när jag ser vad andra lyckats skapa med det. Så vem vet jag kanske ger mig på det snart:)

    Ha en underbar helg

    Kram Malin

    SvaraRadera
  16. The concrete pieces in the last photo are just perfect. I love them. Your blog is so peaceful.

    SvaraRadera
  17. Men så utrolig mye flott du lager! Vil du ikke fortelle oss hvordan du lager disse vakre skattene av betong? Jeg ELSKER betong!! Jeg legger meg til som følger med en gang:-) Klem fra Laila

    SvaraRadera